Arbete
Arbete
I Vellinge finns nästan 4 tusen företag.
De flesta företagen är små,
med bara några personer som arbetar där.
De flesta personer som har ett företag i Vellinge
säger att de är nöjda.
Vellinge är en bra kommun för företag.
Eftersom Vellinge kommun är liten
arbetar många personer i andra kommuner
som ligger nära Vellinge,
till exempel i Malmö kommun.
Starta företag
Många människor i Vellinge har ett eget företag.
Om du vill starta företag
är det viktigt att du vet vad du ska göra.
De här kan hjälpa dig
att starta ett företag:
Almi företagspartner i Skåne
Telefonnummer 040-660 39 00
Länk till Almi företagspartner i Skåne
Sidan är inte på lättläst svenska.
Söka arbete
Här kan du se vilka arbeten som är lediga
i Vellinge kommun.
Länk till sidan med lediga jobb i Vellinge kommun
Informationen du kommer till
är inte på lättläst svenska.
Arbetscentrum i Vellinge kommun
ordnar arbete eller annan sysselsättning
åt personer som söker arbete.
Kommunen ordnar också praktik på sommaren
åt ungdomar som är 15 till 19 år.
Du kan kontakta kommunen
på 040-42 50 00
- Publicerad:
- 12 november, 2018
- Senast uppdaterad:
- 22 oktober, 2020