Förtroendevald - begäran om ersättning

1. Innan du ansöker

Med den här e-tjänsten kan du som är förtroendevald i Vellinge kommun begära arvode, ersättning för resekostnader och andra utlägg, traktamente och ersättning för förlorad arbetsinkomst för uppdrag och förrättningar som du gjort inom ramen för ditt politiska uppdrag. E-tjänsten kräver e-legitimation.

Arvode och reseersättning för protokollförda nämndsmöten får du automatiskt genom att nämndsekreteraren för närvaro på mötet, men t.ex. justering av protokoll, studiebesök eller resa får du begära ersättning för manuellt. Om du har kvitton som styrker dina utlägg och kostnader ska dessa lämnas i original till den som administrerar din nämnds/styrelses kvitton, i de flesta fall nämndsekreteraren.

Mer information får du genom att läsa bestämmelserna för arvoden för förtroendevalda eller genom att fråga din nämndsekreterare.

Arvodesbestämmelser

2. Dags att ansöka

Du gör din ansökan här. Du bör ha ditt BankID i beredskap.

Ansök här
  3. Personuppgiftsansvarig kommunstyrelsen

Vellinge kommun behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen. För mer information, gå till sidan Personuppgiftsansvarig kommunstyrelsen. Sidan öppnas i ett nytt fönster.

4. Vad händer sedan?

Ärendet behöver signeras för att vi ska kunna påbörja handläggning. Signering sker elektroniskt via Vellinge kommuns signeringstjänst Assently. När ansökan är inskickad kommer du att få ett separat mail för att signera genom BankID.

När ärendet har kommit in kommer du att tilldelas en handläggare.