Frågor och svar om ditt lösenord
Här hittar du våra vanligaste frågor och svar om lösenordshanteringen.
Fråga: Vad innebär denna funktion?
Svar: Alla som har ett användarkonto i Vellinge (men inte använder Mac) kan återställa sitt eget lösenord utan hjälp från Servicedesk.
Fråga: Varför ska jag registrera mig för multifaktorsautensiering (MFA)?
Svar: Du behöver registrera dig för att kunna återställa ditt lösenord samt för att öka säkerheten för ditt konto.
Fråga: Hur återställer jag mitt lösenord efter att jag registrerat mig för MFA?
Svar: Beroende på vilken enhet du använder följer du instruktionerna, välj din enhet: PC Mac iPad
Fråga: Varför måste jag använda mer än ett sätt att identifiera mig?
Det är för att öka säkerheten.
Fråga: Vad händer om jag glömmer inloggningen för att identifiera mig?
Kontakta Servicedesk, tfn 040-42 53 33.
Fråga: Jag har glömt mitt lösenord och har inte registrerat mig än. Hur återställer jag mitt lösenord?
Kontakta Servicedesk, tfn 040-42 53 33.
Fråga: Vad är en identifieringsmetod och vad innebär det?
En identifieringsmetod är ett sätt att säkerställa att du är du. För att öka säkerheten kommer vi att kräva att du använder mer än en metod. Du kommer att kunna välja mellan följande identifieringsalternativ:
- "Frågor och svar": Vid registreringen får du välja en personlig fråga (från ett begränast urval av frågor) och skriv in ditt personliga svar. Svaret på denna fråga kommer att fungera som ett lösenord.
- Mobil verifikationskod: En kod skickas till din mobiltelefon. Koden använder du för att identifiera dig.
- Personliga identifieringsmetoder: Använd någon av dessa metoder för att identifiera dig.
- Publicerad:
- 26 maj, 2021