Förskola och skola - synpunkter och klagomål
-
Innan du anmäler
Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet och om du har klagomål på förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan eller gymnasieskolan är det viktigt att du hör av dig till oss. Det kan du göra på olika sätt.
-
Lämna synpunkter eller klagomål
Du kan lämna ditt klagomål digitalt via nedan e-tjänst. Om du vill ha en personlig återkoppling på ditt ärende behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. Du har givetvis rätt att lämna klagomål anonymt.
Har du inte har möjlighet att registrera dina klagomål eller synpunkter digitalt går det bra att skicka dem med post till följande adress:
Vellinge kommun, utbildningsavdelningen, Norrevångsgatan 3, 235 36 Vellinge.
-
Vad händer efter att du har lämnat ett klagomål?
Vi kommer att kontakta dig skyndsamt gällande ditt klagomål. Ansvarig person för området får ärendet tilldelat sig, och kontaktar den person som lämnat klagomålet om kontaktuppgifter har lämnats
När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar. .Om du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet, men ingen återkoppling kommer att ske.
Observera att alla inkomna klagomål blir allmänna handlingar som måste
lämnas ut om någon begär dem. Som regel råder inte sekretess för anmälningar som kommer till en klagomålshanteringsfunktion.Har du frågor gällande klagomålshanteringen kan du kontakta rektor alternativt huvudmannen.
-
Personuppgiftsansvarig utbildningsnämnd
Vellinge kommun behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen. För mer information, gå till sidan Personuppgiftsansvarig utbildningsnämnd. Sidan öppnas i ett nytt fönster.