Digitalt lås i hemtjänst – godkännande av installation för fastighetsägare

För att förbättra säkerhet, hantering och kontroll kring nyckelhantering för personer som har trygghetslarm eller hemtjänst installerar Vellinge kommun digitala lås från Swedlock AB.

Systemet kommer att installeras både på låst entréport samt på vårdtagares dörr in till bostaden. Befintligt låssystem och nycklar påverkas inte. Installationen innebär ingen kostnad för fastighetsägare eller vårdtagare, då kommunen står för alla kostnader.

1. Innan du lämnar ditt medgivande

Innan du lämnar ditt medgivande behöver du ha alla uppgifter om fastigheten tillgängliga. Om du som fastighetsägare redan har lämnat sitt godkännande behövs inget nytt godkännande.

2. Dags att lämna medgivande

Du lämnar ditt medgivande här och du behöver ha ditt BankID tillgängligt.

Lämna medgivande här
  3. Personuppgiftsansvarig omsorgsnämnd

Vellinge kommun behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen. För mer information, gå till sidan Personuppgiftsansvarig omsorgsnämnd. Sidan öppnas i ett nytt fönster.

4. Vad händer sen?

När du som fastighetsägare har lämnat ditt medgivande gällande installation av digitala lås i din fastighet så kommer den boende kontaktas för tidsbokning och installation av det digitala låset. Ditt medgivande gäller tills att du vill återkalla.