Hoppa till innehåll

Grupp 4E

08:00 VÄLKOMSTMINGEL PÅ BRYGGAN

08:30 B101, Powerful Teaching: How to Unleash the Science of Learning in your Classroom.

image16zk.png

Pooja K. Agarwal, Ph.D

Pooja K. Agarwal, Ph.D. is a cognitive scientist, conducting research on how students learn for more than 20 years. She is the author of the book Powerful Teaching: Unleash the Science of Learning and Associate Professor of Psychology at the Berklee College of Music in Boston. Dr. Agarwal is also the Founder of RetrievalPractice.org, a source of research-based teaching strategies for more than 20,000 teachers around the world.

09:15 Q & A

10:00 B101, Hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin

imageazi1e.png

Jonas von Essen

På bara ett och ett halvt år lyckades Jonas von Essen träna upp sitt medelmåttiga minne till ett minne i yppersta världsklass. Hur gick det till och hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin? Följ med Jonas genom en färgsprakande redogörelse för hur hakstudsande mini-kängurus, en raketflygande Dolly Parton och en arg kille med kycklingklubba i ögat kan hjälpa dig att komma ihåg precis vad du vill!

10:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

11:00 LUNCH PÅ BRYGGAN

11:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

12:00 BR211AB, Stimulerande undervisning i vardagen - så blir Haldor ett konkret stöd

Stimulerande undervisning på vetenskaplig grund – vad är det egentligen? Hur kan det vi gör i dag göras ännu mer effektfullt? Vad av det vi gör idag ska vi sluta med för att istället göra annat som ger mer effekt på lärandet? Och hur kan Haldor Education vara ett konkret stöd i detta? Med över 500 föreläsningar i bagaget utlovas hög energi och såväl tankar som konkreta verktyg för er att ta vidare in i den egna praktiken.

image8z6h.png

Magnus Blixt, Utvecklingskatalysator, leg lär, Haldor

Magnus Blixt har en gedigen bakgrund som lärare, skolledare och verksamhetsutvecklare inom tillgänglig lärmiljö. Nu arbetar han som Customer Success Manager på Haldor och hjälper kunder att få ut så mycket som möjligt av Haldors tjänster. Magnus bloggar även flitigt på haldor.se där han omvärldsbevakar och reflekterar över skola, lärande och utveckling.

12:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

13:00 RC BRYGGAN (entrén), BESÖKA UTSTÄLLNINGEN

14:00 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

14:00, Måkläppen, Ledning och stimulans – ditt ledarskap i klassrummet

Ledning och stimulans har tagit ett större utrymme i skolans styrdokument. Vad innebär ledning och stimulans? Hur möter du elevernas behov genom förändringar inom ledning och stimulans? – En titt i styrdokument och en presentation av verktyg för utveckling av ditt klassrumsledarskap.

image9lwp6.png

Maria Evenäs Sjöström, Sundsgymnasiet

Speciallärare i matematikutveckling och legitimerad lärare

14:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

15:00 BR113AB, Makaroner, arga tvättbjörnar och glass i stora lass: Att jobba med upplevelsebaserat lärande

Varför låter jag mina elever räkna makaroner när jag pratar om källkritik? Om detta och andra små och stora övningar kommer jag prata om för att visa hur jag skapar ett mer upplevelsebaserat lärande. Jag kommer också ta upp varför det ämnesövergripande arbetssättet passar så bra ihop med det upplevelsebaserade lärandet.

Josefin Nilsson.png

Josefin Nilsson, Tångvallaskolan

Sedan 2006 är jag lärare i kommunen och har mestadels erfarenhet av att undervisa i 7-9. Jag är SO- och tekniklärare.

15:15 BR113AB, Fredagskollen – små steg mot stort lärande

Vi berättar om hur vi arbetar med veckoavstämningar istället för stora prov och vinsterna vi ser med detta arbetssätt.

imageuhgg.png

Marcus Rosenkvist och Christian Berggren, Tångvallaskolan

Marcus och Christian har jobbat tillsammans under många år har varit med och drivit det ämnesövergripande arbetet på Tångvallaskolan. Marcus är lärare i Svenska och SO och Christian i Matematik, Teknik och NO i årskurs 7-9.

15:30 BR113AB, Stora tankar på små whiteboards

Några exempel på interaktiva övningarwhiteboards för att skapa engagemang och delaktighet i elevgruppen. Övningarna är kopplade till i bland annat: retrieval practice, interfolierad repetition, feedback och metakognition.

imagep809n.png

Ola Forsmark, Tångvallaskolan

Ola Forsmark arbetar på Tångvallaskolan. Undervisar i Bild, Matematik och Teknik högstadiet.

15:45 AVSLUTNINGSMINGEL PÅ BRYGGAN

Borgen källarplan.jpg

Borgen plan 1.jpg

Borgen plan 2.jpg

Bryggan plan 1.jpg

Bryggan plan 2.jpg

Publicerad:
4 december, 2024