Hoppa till innehåll

Just nu pågår lagning av en vattenläcka på Mejerigatan i Vellinge. Vattnet stängs av mellan klockan 23.00 på fredagskvällen och beräknas vara reparerad till senast klockan 06.00 på lördag morgon.
Vatten finns att hämta på Perstorpsgatan 21.
Du hittar mer info under servicemeddelanden.

Grupp 2B

08:00 VÄLKOMSTMINGEL PÅ BORGEN

08:30 BR206, Powerful Teaching: How to Unleash the Science of Learning in your Classroom.

image16zk.png

Pooja K. Agarwal, Ph.D

Pooja K. Agarwal, Ph.D. is a cognitive scientist, conducting research on how students learn for more than 20 years. She is the author of the book Powerful Teaching: Unleash the Science of Learning and Associate Professor of Psychology at the Berklee College of Music in Boston. Dr. Agarwal is also the Founder of RetrievalPractice.org, a source of research-based teaching strategies for more than 20,000 teachers around the world.

09:15 Q & A

10:00 BR206, Hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin

imageazi1e.png

Jonas von Essen

På bara ett och ett halvt år lyckades Jonas von Essen träna upp sitt medelmåttiga minne till ett minne i yppersta världsklass. Hur gick det till och hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin? Följ med Jonas genom en färgsprakande redogörelse för hur hakstudsande mini-kängurus, en raketflygande Dolly Parton och en arg kille med kycklingklubba i ögat kan hjälpa dig att komma ihåg precis vad du vill!

10:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

11:00 LUNCH PÅ BORGEN

11:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

12:00 B101 Stimulerande lärmiljöer – kan vi göra skolan mer trygg?

Presentation av SPSMs stödmaterialet för tillgänglig utbildning. Utifrån alla barn och elevers rätt till utbildning. Med fokus på rektors ansvar i samarbete med elevhälsan. Är våra skolor en bra arbetsplats? Exempel på fysisk tillgänglighet.

imagei6p7f.png

imagegruh5.png

Carin Tufvesson, tekn.dr., utredare, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Heléne Slivka, rådgivare, Specialpedagogisk skolmyndigheten

12:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

13:00 BR109, Stimulerande undervisning med digitala läromedel från NE

Under utbildningen får du bekanta dig med nya funktioner i de digitala läromedlen från NE såsom AI-chatboten AI-Martin och möjligheten att arbeta mer effektivt utifrån NE:s bibliotek av läromedel. Vi kikar även på NE:s nya tjänst Haja som är ett uppslagsverk för den tidiga åren av grundskolan. Genom att använda AI-Martin kan eleven ställa frågor om textens innehåll och fördjupa sina kunskaper. Denna interaktiva process gör lärandet både effektivt, roligt och tryggt. Eleven kan fråga fritt utan att andra i klassrummet behöver veta – ett stöd som gör det enklare att komma vidare i sitt lärande.

image81egg.pngimagez93g.png

Marcus Nilsson, Martin Lindeborg, NE

Marcus arbetar som utbildningsansvarig med ansvar för att utbilda användare i NE:s produkter och tjänster. Martin arbetar som UX-designer jobbar med att förbättra användarupplevelsen av NE

13:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

14:00 RC BRYGGAN (ENTRÉN) BESÖKA UTSTÄLLNINGEN

14:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

15:00 BR206, Stimulerande undervisning i vardagen - så blir Haldor ett konkret stöd

Stimulerande undervisning på vetenskaplig grund – vad är det egentligen? Hur kan det vi gör i dag göras ännu mer effektfullt? Vad av det vi gör idag ska vi sluta med för att istället göra annat som ger mer effekt på lärandet? Och hur kan Haldor Education vara ett konkret stöd i detta? Med över 500 föreläsningar i bagaget utlovas hög energi och såväl tankar som konkreta verktyg för er att ta vidare in i den egna praktiken.

imagek3u34.png

Magnus Blixt, Utvecklingskatalysator, leg lär, Haldor

Magnus Blixt har en gedigen bakgrund som lärare, skolledare och verksamhetsutvecklare inom tillgänglig lärmiljö. Nu arbetar han som Customer Success Manager på Haldor och hjälper kunder att få ut så mycket som möjligt av Haldors tjänster. Magnus bloggar även flitigt på haldor.se där han omvärldsbevakar och reflekterar över skola, lärande och utveckling.

15:45 AVSLUTNINGSMINGEL PÅ BORGEN

Publicerad:
4 december, 2024