Grupp 2B
08:00 VÄLKOMSTMINGEL PÅ BORGEN
08:30 BR206, Powerful Teaching: How to Unleash the Science of Learning in your Classroom.
Pooja K. Agarwal, Ph.D
Pooja K. Agarwal, Ph.D. is a cognitive scientist, conducting research on how students learn for more than 20 years. She is the author of the book Powerful Teaching: Unleash the Science of Learning and Associate Professor of Psychology at the Berklee College of Music in Boston. Dr. Agarwal is also the Founder of RetrievalPractice.org, a source of research-based teaching strategies for more than 20,000 teachers around the world.
09:15 Q & A
10:00 BR206, Hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin
Jonas von Essen
På bara ett och ett halvt år lyckades Jonas von Essen träna upp sitt medelmåttiga minne till ett minne i yppersta världsklass. Hur gick det till och hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin? Följ med Jonas genom en färgsprakande redogörelse för hur hakstudsande mini-kängurus, en raketflygande Dolly Parton och en arg kille med kycklingklubba i ögat kan hjälpa dig att komma ihåg precis vad du vill!
10:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
11:00 LUNCH PÅ BORGEN
11:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
12:00 B101 Stimulerande lärmiljöer – kan vi göra skolan mer trygg?
Presentation av SPSMs stödmaterialet för tillgänglig utbildning. Utifrån alla barn och elevers rätt till utbildning. Med fokus på rektors ansvar i samarbete med elevhälsan. Är våra skolor en bra arbetsplats? Exempel på fysisk tillgänglighet.
Carin Tufvesson, tekn.dr., utredare, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Heléne Slivka, rådgivare, Specialpedagogisk skolmyndigheten
12:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
13:00 BR109, Stimulerande undervisning med digitala läromedel från NE
Under utbildningen får du bekanta dig med nya funktioner i de digitala läromedlen från NE såsom AI-chatboten AI-Martin och möjligheten att arbeta mer effektivt utifrån NE:s bibliotek av läromedel. Vi kikar även på NE:s nya tjänst Haja som är ett uppslagsverk för den tidiga åren av grundskolan. Genom att använda AI-Martin kan eleven ställa frågor om textens innehåll och fördjupa sina kunskaper. Denna interaktiva process gör lärandet både effektivt, roligt och tryggt. Eleven kan fråga fritt utan att andra i klassrummet behöver veta – ett stöd som gör det enklare att komma vidare i sitt lärande.
Marcus Nilsson, Martin Lindeborg, NE
Marcus arbetar som utbildningsansvarig med ansvar för att utbilda användare i NE:s produkter och tjänster. Martin arbetar som UX-designer jobbar med att förbättra användarupplevelsen av NE
13:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
14:00 RC BRYGGAN (ENTRÉN) BESÖKA UTSTÄLLNINGEN
14:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
15:00 BR206, Stimulerande undervisning i vardagen - så blir Haldor ett konkret stöd
Stimulerande undervisning på vetenskaplig grund – vad är det egentligen? Hur kan det vi gör i dag göras ännu mer effektfullt? Vad av det vi gör idag ska vi sluta med för att istället göra annat som ger mer effekt på lärandet? Och hur kan Haldor Education vara ett konkret stöd i detta? Med över 500 föreläsningar i bagaget utlovas hög energi och såväl tankar som konkreta verktyg för er att ta vidare in i den egna praktiken.
Magnus Blixt, Utvecklingskatalysator, leg lär, Haldor
Magnus Blixt har en gedigen bakgrund som lärare, skolledare och verksamhetsutvecklare inom tillgänglig lärmiljö. Nu arbetar han som Customer Success Manager på Haldor och hjälper kunder att få ut så mycket som möjligt av Haldors tjänster. Magnus bloggar även flitigt på haldor.se där han omvärldsbevakar och reflekterar över skola, lärande och utveckling.
15:45 AVSLUTNINGSMINGEL PÅ BORGEN
- Publicerad:
- 4 december, 2024