Grupp 2A
08:00 VÄLKOMSTMINGEL PÅ BORGEN
08:30 BR109, Powerful Teaching: How to Unleash the Science of Learning in your Classroom.
Pooja K. Agarwal, Ph.D
Pooja K. Agarwal, Ph.D. is a cognitive scientist, conducting research on how students learn for more than 20 years. She is the author of the book Powerful Teaching: Unleash the Science of Learning and Associate Professor of Psychology at the Berklee College of Music in Boston. Dr. Agarwal is also the Founder of RetrievalPractice.org, a source of research-based teaching strategies for more than 20,000 teachers around the world.
09:15 Q & A
10:00 BR109, Hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin
Jonas von Essen
På bara ett och ett halvt år lyckades Jonas von Essen träna upp sitt medelmåttiga minne till ett minne i yppersta världsklass. Hur gick det till och hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin? Följ med Jonas genom en färgsprakande redogörelse för hur hakstudsande mini-kängurus, en raketflygande Dolly Parton och en arg kille med kycklingklubba i ögat kan hjälpa dig att komma ihåg precis vad du vill!
10:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
11:00 LUNCH PÅ BORGEN
11:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
12:00 B101 Stimulerande lärmiljöer – kan vi göra skolan mer trygg?
Presentation av SPSMs stödmaterialet för tillgänglig utbildning. Utifrån alla barn och elevers rätt till utbildning. Med fokus på rektors ansvar i samarbete med elevhälsan. Är våra skolor en bra arbetsplats? Exempel på fysisk tillgänglighet.
Carin Tufvesson, tekn.dr., utredare, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Heléne Slivka, rådgivare, Specialpedagogisk skolmyndigheten
12:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
13:00 RC BRYGGAN (ENTRÉN) BESÖKA UTSTÄLLNINGEN
13:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
14:00 B126, Kreativitet och värdeskapande i AI:ns tidsålder
Vi kommer att ge praktiska tips om hur lågstadieelever kan lära sig att navigera den digitala världen, och vi kommer dessutom att visa hur generativ AI kan användas på ett kreativt sätt i undervisningen, där eleverna skapar berättelser i samarbete med tekniken. Vi kommer även att berätta om värdeskapande lärande och visa på hur dessa berättelser blir viktiga.
Camilla Ekberg, Malin Nilsson, Emil Siekkinen, Sandeplanskolan
Camilla Ekberg: Arbetar som förstefritidspedagog på Sandeplanskolan sedan 2012. Mitt huvuduppdrag är fritidshemsverksamheten men arbetar under skoltid med samverkan och bild i åk 3 samt musik i åk 2. Malin Nilsson: Arbetar som lärare i årskurs 3 samt har ett uppdrag som förstelärare. Emil Siekkinen: Arbetar som bibliotekarie på Sandeplanskolan sedan 2017, och har en bakgrund inom informations- och biblioteksvetenskap.
14:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
15:00 B101, Ledning och stimulans – ditt ledarskap i klassrummet
Ledning och stimulans har tagit ett större utrymme i skolans styrdokument. Vad innebär ledning och stimulans? Hur möter du elevernas behov genom förändringar inom ledning och stimulans? – En titt i styrdokument och en presentation av verktyg för utveckling av ditt klassrumsledarskap.
Maria Evenäs Sjöström, Sundsgymnasiet
Speciallärare i matematikutveckling och legitimerad lärare som …
15:45 AVSLUTNINGSMINGEL PÅ BORGEN
- Publicerad:
- 4 december, 2024