Hoppa till innehåll

Grupp 1Q

08:00 VÄLKOMSTMINGEL PÅ BORGEN

08:30 B123, Powerful Teaching: How to Unleash the Science of Learning in your Classroom.

image16zk.png

Pooja K. Agarwal, Ph.D

Pooja K. Agarwal, Ph.D. is a cognitive scientist, conducting research on how students learn for more than 20 years. She is the author of the book Powerful Teaching: Unleash the Science of Learning and Associate Professor of Psychology at the Berklee College of Music in Boston. Dr. Agarwal is also the Founder of RetrievalPractice.org, a source of research-based teaching strategies for more than 20,000 teachers around the world.

09:15 Q & A

10:00 B123, Hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin

imageazi1e.png

Jonas von Essen

På bara ett och ett halvt år lyckades Jonas von Essen träna upp sitt medelmåttiga minne till ett minne i yppersta världsklass. Hur gick det till och hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin? Följ med Jonas genom en färgsprakande redogörelse för hur hakstudsande mini-kängurus, en raketflygande Dolly Parton och en arg kille med kycklingklubba i ögat kan hjälpa dig att komma ihåg precis vad du vill!

10:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

11:00 LUNCH PÅ BORGEN

11:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

12:00, RC BRYGGAN (ENTRÉN) BESÖKA UTSTÄLLNINGEN

12:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

13:00 BR211AB, Ledarskap, AI & Dans

Hur arbetar vi med ledarskapet utifrån Skolverkets material, nya rön (first follower) och beprövad erfarenhet. Hur gör du något som faktiskt fungerar och ger önskat utfall

blobid2.jpg

Simon Barregård, Herrestorpskolan

Simon Barregård förstelärare Herrestorp och känd föreläsare från bland annat googel education summit (att skapa effektiva digitala lärmiljöer), Att samtala (Sjöbo kommun) och Ledarskap (Lomma kommun) bjuder in till en kort lättsam föreläsning.

13:30 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

14:00 BR206, Stimulerande undervisning i vardagen - så blir Haldor ett konkret stöd

Stimulerande undervisning på vetenskaplig grund – vad är det egentligen? Hur kan det vi gör i dag göras ännu mer effektfullt? Vad av det vi gör idag ska vi sluta med för att istället göra annat som ger mer effekt på lärandet? Och hur kan Haldor Education vara ett konkret stöd i detta? Med över 500 föreläsningar i bagaget utlovas hög energi och såväl tankar som konkreta verktyg för er att ta vidare in i den egna praktiken.

imagei1k7.png

Magnus Blixt, Utvecklingskatalysator, leg lär, Haldor

Magnus Blixt har en gedigen bakgrund som lärare, skolledare och verksamhetsutvecklare inom tillgänglig lärmiljö. Nu arbetar han som Customer Success Manager på Haldor och hjälper kunder att få ut så mycket som möjligt av Haldors tjänster. Magnus bloggar även flitigt på haldor.se där han omvärldsbevakar och reflekterar över skola, lärande och utveckling.

14:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

15:00 B122, Hur vi återerövrar lektionen – en skola utan provkalender

Med pedagogiska plattformar och provkalendrar har lektionens värde deprecierats eftersom lärandet likaväl kan ske hemma. Även om det sker med sämre kvalitet. Eleverna vet när de måste prestera och många ser lektionen som en yta också för sociala kontakter eller spel. Flera veckors ineffektivt skolarbete ska kompenseras med en helgs råpluggande. Med vår metod återupprättas lektionen som endast den yta där lärandet sker.

image5dugm.png

Per Malmsten, Jenny Djerv, Peter Gustavsson, Ingrid Tidvall, Ljungenskolan

Vi arbetar samtliga i åk.7-9 vid Ljungenskolan. Tillsammans har vi SO, Sv, HKK och Musik

15:45 AVSLUTNINGSMINGEL PÅ BORGEN

Borgen källarplan.jpg

Borgen plan 1.jpg

Borgen plan 2.jpg

Bryggan plan 1.jpg

Bryggan plan 2.jpg

Publicerad:
4 december, 2024