Hoppa till innehåll

Grupp 1O

08:00 VÄLKOMSTMINGEL PÅ BRYGGAN

08:30 Konsertsal, Powerful Teaching: How to Unleash the Science of Learning in your Classroom.

image16zk.png

Pooja K. Agarwal, Ph.D

Pooja K. Agarwal, Ph.D. is a cognitive scientist, conducting research on how students learn for more than 20 years. She is the author of the book Powerful Teaching: Unleash the Science of Learning and Associate Professor of Psychology at the Berklee College of Music in Boston. Dr. Agarwal is also the Founder of RetrievalPractice.org, a source of research-based teaching strategies for more than 20,000 teachers around the world.

09:15 Q & A

10:00 Konsertsal, Hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin

imageazi1e.png

Jonas von Essen

På bara ett och ett halvt år lyckades Jonas von Essen träna upp sitt medelmåttiga minne till ett minne i yppersta världsklass. Hur gick det till och hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin? Följ med Jonas genom en färgsprakande redogörelse för hur hakstudsande mini-kängurus, en raketflygande Dolly Parton och en arg kille med kycklingklubba i ögat kan hjälpa dig att komma ihåg precis vad du vill!

10:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

11:00 BR206, Graderly – en innovativ AI-driven lärarplattform

Graderly är en innovativ AI-driven lärarplattform som samlar lärarens undervisning på ett ställe. Lärarens betydelsefulla uppdrag begränsas oftast av tidskrävande administrativa uppgifter. Med Graderlys heltäckande lösning med planeringsverktyg samt AI-assisterad bedömning och skapande kan läraren därför få mer tid till att bedriva morgondagens stimulerande undervisning.

imagepqr1j.pngimagejon8.png

Kevin Quan: Förstelärare och ämneslärare i ekonomiämnena. Medgrundare till Graderly, Adam Persson: Årskurs 3-elev på teknikprogrammet. Grundare av Graderly

11:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

12:00 LUNCH PÅ BRYGGAN

12:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

13:00 B208, Hur vi återerövrar lektionen – en skola utan provkalender

Med pedagogiska plattformar och provkalendrar har lektionens värde deprecierats eftersom lärandet likaväl kan ske hemma. Även om det sker med sämre kvalitet. Eleverna vet när de måste prestera och många ser lektionen som en yta också för sociala kontakter eller spel. Flera veckors ineffektivt skolarbete ska kompenseras med en helgs råpluggande. Med vår metod återupprättas lektionen som endast den yta där lärandet sker.

image5dugm.png

Per Malmsten, Jenny Djerv, Peter Gustavsson, Ingrid Tidvall, Ljungenskolan

Vi arbetar samtliga i åk.7-9 vid Ljungenskolan. Tillsammans har vi SO, Sv, HKK och Musik

13:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

14:00 B123, AI som livräddare i klassrummet

Projektets syfte är att underlätta arbetsbördan för lärare i klassrummet genom AI och andra digitala hjälpmedel. Vi upptäcker och testar olika möjligheter att skapa prov, att träna elever och att underlätta bedömning genom både för oss kända och okända digitala lösningar som ChatGPT, Grammarly, Teams AI och andra. Vårt mål är att ställa samman en ämnesspecifik katalog med olika hjälpmedel genom att analysera både fördelar och nackdelar av de olika digitala lösningarna.

imageluqid.pngimagerg8ch.png

Felix Heintzenberg, Hanna Rödin, Sundsgymnasiet

Felix Heintzenberg och Hanna Rödin har båda undervisat på Sundsgymnasiet i över 20 år. Felix undervisar i biologi och naturkunskap och Hanna engelska och svenska. Tillsammans leder de ett av årets utvecklingsprojekt på Sunds.

14:20, RC BRYGGAN (ENTRÉN) BESÖKA UTSTÄLLNINGEN

14:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

15:00 B130, AI hjälp eller stjälp för lärande?
Information om utvecklingsprojekt AI i undervisning

Presentation av UP, Deltagarna kommer att få ta del instruktionsfilmer inom Vellinge Lärcenter. Utvärdering av lektionsuppgift utifrån AI. Är detta hjälp eller stjälp i undervisningen

thumbnail_Anders Larsson.jpg

Anders Larsson

Anders Larsson och Anders Rasmusson undervisar på Sundsgymnasiet i Hi, Ge, Re Sh och entreprenörskap. Både leder ett UP om AI och lärande undervisning i skolan

15:15 B130, Kraftfull AI på ett enkelt sätt - som gör skillnad för elever och lärare!

Det pratas om AI överallt, men ändå kan det vara svårt att veta hur man faktiskt kan och ska använda kraften i AI för att skapa konkret nytta i klassrummet. Skolup är ett intuitivt AI-verktyg, specifikt utvecklat för skolan, som gör att alla elever och lärare på ett enkelt sätt kan använda styrkan i AI, utan att behöva promta. Som lärare kan du på ett enkelt sätt få förslag på lektionsplaneringar baserat på ämne, ålder på eleverna och vilka förutsättningar ni har; få ett utkast på ett prov eller förhör eller hur du kan anpassa lektionen efter särskilda behov som kan finnas i klassrummet. Skolup låter även eleverna kunna förhöra sig själva, få enkla liksom svåra saker förklarat för sig, eller få hjälp med att komma igång och strukturera en given uppgift. Bildinläsning samt bildgenerering är två andra delar, som skapar stora möjligheter för både elever och lärare. Här visar jag hur det kan gå till!

image25hz9.png

Erik Thorell, Skolon

Under mina 6 år på Skolon har jag träffat lärare, elever, IKT-pedagoger och rektorer över hela landet, som varje dag arbetar för att skapa så goda förutsättningar som möjligt för lärande i klassrummen. Att dagligen få se hur Skolons plattform gör reell skillnad i klassrummen, genom att göra det enkelt för varje elev och lärare att komma åt just sina digitala lärresurser från ett ställe på ett smidigt sätt, gör att det är inspirerande att gå till jobbet varje dag!

15:45 AVSLUTNINGSMINGEL PÅ BRYGGAN

Borgen källarplan.jpg

Borgen plan 1.jpg

Borgen plan 2.jpg

Bryggan plan 1.jpg

Bryggan plan 2.jpg

Publicerad:
4 december, 2024