Grupp 1I
08:00 VÄLKOMSTMINGEL PÅ BORGEN
08:30 Konsertsal, Powerful Teaching: How to Unleash the Science of Learning in your Classroom.
Pooja K. Agarwal, Ph.D
Pooja K. Agarwal, Ph.D. is a cognitive scientist, conducting research on how students learn for more than 20 years. She is the author of the book Powerful Teaching: Unleash the Science of Learning and Associate Professor of Psychology at the Berklee College of Music in Boston. Dr. Agarwal is also the Founder of RetrievalPractice.org, a source of research-based teaching strategies for more than 20,000 teachers around the world.
09:15 Q & A
10:00 Konsertsal, Hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin
Jonas von Essen
På bara ett och ett halvt år lyckades Jonas von Essen träna upp sitt medelmåttiga minne till ett minne i yppersta världsklass. Hur gick det till och hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin? Följ med Jonas genom en färgsprakande redogörelse för hur hakstudsande mini-kängurus, en raketflygande Dolly Parton och en arg kille med kycklingklubba i ögat kan hjälpa dig att komma ihåg precis vad du vill!
10:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
11:00 BR207, Lärarstöd + din sidekick i klassrummet
”Lärarstöd + är en digital produkt för lärare som skapar en stimulerande undervisning. I Lärarstöd+ finns verktyg som ger inspiration och stöd till din undervisning.”
Pia Lindh, Sanoma Utbildning
Pia Lindh arbetar som kundansvarig på Sanoma Utbildning. Hon ses ofta ute på skolor i södra Sverige, för att presentera och utbilda i digitala verktyg.
11:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
12:00 BORGEN, LUNCH
12:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
13:00 B208, ”Shitty robots” – designprocess och kreativt skapande
Upptäck den kreativa kraften i att använda returmaterial för att bidra till designprocessen! Med programmering och skapande som en integrerad del av våra läroplaner, erbjuder vi en unik möjlighet att kombinera teknik och kreativitet. Efter en kort introduktion kommer du att få uppdraget att skapa en knasig robot. Hjärnforskning visar att kreativa aktiviteter som dessa kan stimulera hjärnans utveckling och förbättra problemlösningsförmågan. Genom att engagera både den logiska och kreativa delen av hjärnan, kan du förbättra din kognitiva flexibilitet och förmåga att tänka utanför boxen. Låt din fantasi flöda och skapa något helt unikt med oss! Är du redo att anta utmaningen?
Patrik Glad och Natalie Wiklund, verksamhetsutvecklare från Atea.
Båda två har sedan 2000-talet arbetat med att utveckla undervisningen i förskolan och grundskolan i rollerna som pedagog, IT-pedagog, IKT-utvecklare, och har bland annat blivit nominerade till Guldäpplet.
13:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
14:00 B116, Future Lab, Inspirera och utvecklas med Micro:bit
Workshoppen kretsar kring Micro:bit och hur vi kan gå steget längre än att introducera tekniken.
Samuel Svensson & Siri Gran Östern, Sundsgymnasiet
Siri Gran Östern och Samuel Svensson driver projektet och kompetensutvecklingshubben Vellinge Future Lab. Välkommen att inspireras och utvecklas på mötesplatsen för kreativt digitalt skapande och framtidens teknik.
14:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS
15:00 BR214, Graderly – en innovativ AI-driven lärarplattform
Graderly är en innovativ AI-driven lärarplattform som samlar lärarens undervisning på ett ställe. Lärarens betydelsefulla uppdrag begränsas oftast av tidskrävande administrativa uppgifter. Med Graderlys heltäckande lösning med planeringsverktyg samt AI-assisterad bedömning och skapande kan läraren därför få mer tid till att bedriva morgondagens stimulerande undervisning.
Kevin Quan: Förstelärare och ämneslärare i ekonomiämnena. Medgrundare till Graderly, Adam Persson: Årskurs 3-elev på teknikprogrammet. Grundare av Graderly
15:45 BORGEN, AVSLUTNINGSMINGEL
- Publicerad:
- 4 december, 2024