Hoppa till innehåll

Grupp 4B

08:00 VÄLKOMSTMINGEL PÅ BRYGGAN

08:30 B122, Powerful Teaching: How to Unleash the Science of Learning in your Classroom.

image16zk.png

Pooja K. Agarwal, Ph.D

Pooja K. Agarwal, Ph.D. is a cognitive scientist, conducting research on how students learn for more than 20 years. She is the author of the book Powerful Teaching: Unleash the Science of Learning and Associate Professor of Psychology at the Berklee College of Music in Boston. Dr. Agarwal is also the Founder of RetrievalPractice.org, a source of research-based teaching strategies for more than 20,000 teachers around the world.

09:15 Q & A

10:00 B122, Hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin

imageazi1e.png

Jonas von Essen

På bara ett och ett halvt år lyckades Jonas von Essen träna upp sitt medelmåttiga minne till ett minne i yppersta världsklass. Hur gick det till och hur kan du själv förvandla dig till en vandrande minnes-maskin? Följ med Jonas genom en färgsprakande redogörelse för hur hakstudsande mini-kängurus, en raketflygande Dolly Parton och en arg kille med kycklingklubba i ögat kan hjälpa dig att komma ihåg precis vad du vill!

10:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

11:00 LUNCH PÅ BRYGGAN

11:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

12:00 B116 Future Lab, Inspirera och utvecklas med Micro:bit

Workshoppen kretsar kring Micro:bit och hur vi kan gå steget längre än att introducera tekniken.

imageook6o.pngimage1svpq.png

Samuel Svensson & Siri Gran Östern, Sundsgymnasiet

Siri Gran Östern och Samuel Svensson driver projektet och kompetensutvecklingshubben Vellinge Future Lab. Välkommen att inspireras och utvecklas mötesplatsen för kreativt digitalt skapande och framtidens teknik.

12:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

13:00 BR113AB, AI som stöd i elevers inlärning

Hur kan AI användas som stöd i studiesituationer som sker utanför skolans lokaler, och utan elevens lärare närvarande? Sådana situationer möter distanselever, men även elever som ägnar sig åt hemuppgifter och läxor. Hur kan AI stödja och utveckla inlärningen, snarare än att bara bli ett verktyg för att mer effektivt producera svar på en uppgift? Vänder sig främst till lärare inom vuxenutbildning och gymnasiet, men även till högstadielärare som undervisar i teoretiska ämnen.

image9b35n.pngimagefqd8e.png

Mattias Nylander och Muhammad Rajha, Vellinge lärcenter, vuxenutbildningen

Mattias Nylander är förstelärare och undervisar i samhällskunskap och historia inom vuxenutbildningen på Vellinge lärcenter. Muhammad Rahja är SFI-lärare på Vellinge lärcenter. Tillsammans med kollegorna på Vellinge lärcenter utvecklar de aktivt nya, flexibla undervisningsformer för att möta vuxna elevers olika behov av studieformer och -upplägg.

13:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

14:00 B101, Graderly – en innovativ AI-driven lärarplattform

Graderly är en innovativ AI-driven lärarplattform som samlar lärarens undervisning på ett ställe. Lärarens betydelsefulla uppdrag begränsas oftast av tidskrävande administrativa uppgifter. Med Graderlys heltäckande lösning med planeringsverktyg samt AI-assisterad bedömning och skapande kan läraren därför få mer tid till att bedriva morgondagens stimulerande undervisning.

image1ow4.pngimageh3tim.png

Kevin Quan: Förstelärare och ämneslärare i ekonomiämnena. Medgrundare till Graderly, Adam Persson: Årskurs 3-elev på teknikprogrammet. Grundare av Graderly.

14:45 FÖRFLYTTNING TILL NÄSTA PASS

15:00 STÄDA MÅKLÄPPEN OCH KOLABACKEN

15:45 AVSLUTNINGSMINGEL PÅ BRYGGAN

Borgen källarplan.jpg

Borgen plan 1.jpg

Borgen plan 2.jpg

Bryggan plan 1.jpg

Bryggan plan 2.jpg

Publicerad:
4 december, 2024