Hoppa till innehåll
Just nu är det för hög vattenförbrukning i hela kommunen.
Vi uppmanar dig att vara restriktiv med din vattenanvändning. Vid för hög förbrukning kan många abonnenter få dåligt tryck i sina kranar.

Avfallsabonnemang tillbaka på Mina Sidor – SMS-tjänst i gång

Sektionen för avfallsabonnemang under Mina Sidor är åter i funktion efter att ha legat nere under större delen av året som en konsekvens av attacken mot kommunens leverantör av IT-tjänster.

Det innebär att du kan se ditt avfallsabonnemang, när ditt nästa tömningstillfälle är för respektive kärl samt tömningsschema i pdf-format.

Tillhörande e-tjänster, som till exempel beställa extra tömning eller felanmälan, är också aktiva.

Vår SMS-tjänst med påminnelse om nästa tömning har varit saknad av många och nu fungerar den igen. Den som vill få ett SMS kan dock behöva registrera sig på nytt för tjänsten.

Logga in på Mina Sidor och klicka på ”Hantera abonnemang”. Under Självservice hittar du SMS-avisering.

Om ni är flera i hushållet som vill ha SMS-avisering eller hantera abonnemanget på Mina Sidor behöver den som står på abonnemanget ”lägga till en person” under självservice. Det kan behöva göras även om ni tidigare har varit flera i hushållet haft tillgång till Mina Sidor och/eller fått SMS.

VA-abonnemanget är ännu inte tillgängligt under Mina Sidor och det kommer att dröja ytterligare en tid innan detta återställningsarbete är fullbordat.

Publicerad:
7 maj, 2024