Hjälpmedel madrass - beställning
-
Innan du beställer
Du behöver vara legitimerad personal och har gjort en fullständig riskbedömning enligt Senior Alert samt veta kategorisering av trycksår enligt trycksårskort. Innan beställning ska en tvärprofessionell diskussion i team ska först ha skett för att utesluta andra åtgärder. De uppgifter du behöver ha för att göra en beställning av madrass är patientens:
- För - och Efternamn
- Personnummer
- Adress
- Telefonnummer till den legitimerade personal som förskriver och ska ta emot madrassen
- Poäng på Modifierad Nortonskala
- Trycksårskategori av sår samt placering av sår
- Vilken madrass som önskas enligt uppköpt avtal av Skånes kommuner "Produktguide för madrasser"
-
Personuppgiftsansvarig omsorgsnämnd
Vellinge kommun behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen. För mer information, gå till sidan Personuppgiftsansvarig omsorgsnämnd. Sidan öppnas i ett nytt fönster.
-
Vad händer sen?
Din beställning behandlas av handläggaren snarast möjligt. Den som gör beställningen kommer få ett meddelande i Lifecare när beställningen är slutförd.
Observera att om den önskade madrassen inte finns i Sodexos hjälpmedelspool kan en nybeställning ta flera dagar, upp till veckor innan man får en madrass.
Leverans av madrasser från Sodexo sker tisdagar och fredagar till angiven adress.