Hoppa till innehåll

Det är läcka på en större ledning som försörjer Östra Grevie och Västra Ingelstad med vatten. Vattnet är avstängt. Vattentankar är utplacerade vid folkhögskolan i Östra Grevie och Månstorps Ängar i Västra Ingelstad. Läs mer under servicemeddelande.

Uppleva och göra

Uppleva och göra

I Vellinge finns något att göra på fritiden
för personer i alla åldrar.
Här finns vacker natur med fina stränder.
Till Vellinge kommer personer från hela världen
för att titta på fåglar.

Det finns många platser
att motionera på i Vellinge.

Idrott och motion

Det finns många sätt att motionera på i Vellinge.

Du kan simma, cykla, rida och vandra
eller vara med i en idrottsförening.

Det finns också tre motionsslingor i Vellinge.
Alla motionsslingor går förbi badhuset Vanningen.
Där kan du också få kartor över motionsslingorna.

Det finns två simhallar i Vellinge kommun:
badhuset Vanningen
och badhuset i Västra Ingelstad.

Badhuset Vanningen ligger i Vellinge.
Du kan ringa till badhuset Vanningen
på telefonnummer 040-42 52 86.

Badhuset i Västra Ingelstad
ligger på vårdboendet Månstorps ängar.
Du kan ringa till badhuset i Västra Ingelstad
på telefonnummer 040-42 50 73.

Biblioteket

På biblioteken kan du låna böcker, tidningar,
och ljudböcker.
Biblioteken ordnar också sagostunder och föredrag.

Det finns fyra bibliotek i Vellinge kommun:
Höllviken, Skanör,
Vellinge och Västra Ingelstad.

Kulturprogrammet

Alla människor i Vellinge kommun
ska kunna vara med om olika sorts kultur.
Därför ordnar kommunen många olika aktiviteter
för både barn och vuxna.

I kulturprogrammet kan du läsa
om all kultur som vi ordnar
i Vellinge kommun.

Du som är turist i Vellinge kommun

Välkommen till Vellinge kommun!
Här finns mycket att se och göra.
I Vellinge kommun finns många fina stränder
och hit kommer personer från hela världen
för att titta på fåglar.

På Fotevikens museum kan du besöka
en Vikingastad.
Falsterbo Horse Show heter en stor
hästtävling som vi ordnar varje år.

Det finns många restauranger här.
Vill du stanna kvar över natten
finns det hotell, vandrarhem
och campingplatser att bo på.

Du kan hämta broschyrer och kartor på så kallade Info points.

Info Points finns på fem ställen i kommunen:

Senast uppdaterad:
30 januari 2024 10:00